Saturday, December 09, 2006

Anak

Guru yg kucintai telah peroleh 3 org anak. Subhanallah. Website nya pula lately ni banyak dipaparkan tentang pengalamannya menjadi seorang bapa kepada 2 anak lelaki dan seorang anak perempuan. Gaya penulisannya semakin lembut. Aku dapat rasakan. Tenang. Anda?

Entah. Lately ni selalu terbaca, terdengar, terborak etc di mana2 tentang mencari jodoh, berkahwin, skill menjadi ibubapa, perceraian....segalanya berkenaan dengan isu rumahtangga. Kat masjid pulak, Uncle Shiraz buat lawak (dan aku alter sikit2 ikut sedap)...

When a Malaysian sees a beautiful woman, he says "Astaghfirullah"
When a Pakistani sees a beautiful woman, he says "Masha Allah"
When an Arab sees a beautiful woman, he says "INSHA ALLAH!"

2 Walimah di Cardiff. Kaedah walimah di UK pun telah diterangkan.

Posgrads di sini pun baru dpt cahaya mata, 4 orang. Akan dibuat aqiqah dan barangkali meminta kami UG utk marhaban.

Aku suka. Aku rasa tenang.

Sebarang petanda? fikir fikir...... la la la

5 comments:

ihsan_huhu said...

when amy search sees a beautiful girl, he said feewwiiitttt.....
when aku usha a beautiful girl... usha diam2 je selambe sudah... hahahha
kawen r woi...

azad said...

aku guna comp kat rumah wansah, log in YM. ternampak status salah sorg membe kat sini, katenye junior2 aku nak kawen dulu...

huhu

syabas! aku galakkan

Anonymous said...

itu status YM aku je tuh... anyway, itu sekadar gurauan sesama kami muslimat, saje2 mengusik saibah sbb dia teringin nak makan nasi minyak kakak dia yg kenduri esok..

eleh.. azad yg tak saba2 nk kawin.. melibatkan kami pulak.. =D

azad said...

kwn2 yg aku hormati & sayangi sekalian,

Berkahwin itu sunnah, tetapi melangkah ke alam perkahwinan tanpa preparation itu bukan sunnah.

Moral of d story: inshaAllah, lama atau dekat, kita smua akan berumahtangga. Prepare diri dari sekarang ya.

Masa ni juga utk digunakan utk hidup membujang dengan baik! aku pernah dgr dari seorg sahabat, seorg membe sama2 gi tamrin n usrah waktu kat m'sia dulu....katanye, antara perkara yg membuatkan seorg isteri cemburu super pada suaminya adalah apabila si suami pergi bersama2 kawan2 lelakinya.....sebab kwn2 lelaki die ni lah yg super rapat dari sekolah.

Guys (huhu...geli dgr),
moga kite smua bsahabat, geng hidup sampai mati iA.

Muslimat,
Banyak sbnarnye yg nak diberitau. tapi tunggulah post nanti ye iA.

wallahu'alam

Anonymous said...

view tramadol online australia - generic tramadol online