Thursday, January 04, 2007

Tahun Baru

Satu demi satu manusia mengukir azam baru di tahun yg baru menjelma. Aku juga berazam.
Aku banyak salah
Aku banyak silap
Aku banyak cuai & alpa

Tapi aku juga punya azam, punya cita-cita, punya prinsip, punya kemahuan, punya perjuangan. Aku tidak mahu lagi melongo tanpa hujjah macam tin kosong.

Langkah pertama: BACA!

Buku yg baru sahaja dihabiskan:
1515 - Faisal Tehrani
A Note From A Friend - Anthonny Robbins

Buku yg sedang dibaca:
The Man Who Found Time
360 Degrees Leadership
Al-Ubuddiyah; Being A True Slave of Allah - Ibn Taymiyyah
Risalah Hassan Al-Banna

Aku seru diri aku & rakan2 sekalian.....bacalah.....penuhkan kepala dengan ilmu biar kita tahu, penuhkan dada dengan azam biar kita mahu, penuhkan jiwa dengan iman biar kita mampu!

Selamat tahun baru masihi 2007

P/S: buat mereka yang masih kebingungan,
BC : Before Christ
BCE : Before Common/Current Era
CE: Common/Current Era
AD: Anno Domini (Year of The Lord)
BC = BCE, CE = AD

4 comments:

ihsan_huhu said...

bbc? bcb? bsb?? argh2
selamat2..
aku xsuke membace..lalala

azad said...

san,
kalau tak baca, banyak bende terlepas.....baca beb baca...huhu

ihsan_huhu said...

aku br abes bace buku "priest embrace islam" ... bende2 camnih aku minat la... kl buku mcm "mencari iman didalam cinta", "iman seperti bunga2", "mencari kasih ilahi", "jejaka muslim sejati" ... sori la brader... bosan seh...

azad said...

"Mencari Cinta"??!

huhu